Climate University for Virtual Exchanges – CLUVEX
Проєкт «Climate University for Virtual Exchanges – CLUVEX»
Тип конкурсу: ERASMUS-LS
Номер заявки: 101111959 – ERASMUS-EDU-2022-VIRT-EXCH
Строк виконання: 01.07.2023-30.06.2026
Веб-сайт: https://www.atm.helsinki.fi/cluvex/
Основна мета проєкту CLUVEX – об’єднати студентів із університетів ЄС та країн Східного сусідства і прилучити їх до кліматичних компетенцій, наприклад, до ідей щодо адаптації та пом’якшення наслідків зміни клімату, а також до екологічного порядку денного разом із міждисциплінарними / «зеленими» / «м’якими» навичками.
Основний вид діяльності за проєктом CLUVEX – віртуальний обмін – це інтерактивні он-лайн курси, що включають традиційні освітні матеріали таким чином, що студенти, викладачі та асистенти працюватимуть разом у малих групах. Віртуальний обмін (VE) відбуватиметься в малих групах, де обговорюватимуться конкретні теми зміни клімату.
Базис, впровадження та мережа CLUVEX
Проєкт базується на дослідженні наук про атмосферу та існуючій віртуальній он-лайн платформі під назвою «Climate University», розробленій та розміщеній Університетом Гельсінкі (координатором). Climate University уже пілотується з 2018 року в 25 вищих навчальних закладах Фінляндії. Діяльність VE буде інтегрована в інтерактивні електронні курси для вищої освіти Climate University, які охоплять 2500 здобувачів вищої освіти.
Новизна проекту полягає в тому, що мистецько-науковий партнер BioArt Society представлятиме мистецькі погляди на те, як сучасне мистецтво прагне зробити внесок у публічний дискурс про зміну клімату у формі лекцій та творчих вправ.
Проект буде реалізовано на основі 50% внеску, так що половина учасників буде з європейських університетів, наприклад, університетів Данії та Фінляндії, а друга половина – з університетів України та Вірменії (як країн Східного сусідства). Усі партнери об’єднують свої технічні засоби з педагогічним досвідом для розробки нової взаємодії у сфері VE між студентами.
Проект використовуватиме свої мережі, як-от Una Europa, ініціативу Глобального кампусу Всесвітньої метеорологічної організації, альянс 11 європейських університетів у Європі та країнах Східному сусідстві, щоб залучити інших учасників на основі різноманітності.
Головний результат – це виховання покоління молодих кліматичних «посланців» (експертів), компетентних у побудові кліматичної обізнаності і розробці стратегій сталого розвитку у своїх організаціях на місцях і майбутньому робочому житті. Проєкт набуває значний імпульс у ситуації після COVID-19, коли ми не знаємо, як скоро нормалізується спілкування віч-на-віч, а сталість подорожей ставиться під сумнів у світі, який прагне до вуглецевої нейтральності. Таким чином, співпраця з VE доповнює поточні можливості фізичної мобільності в галузі дослідження зміни клімату та сукупності політичних рішень і питань, де Східне сусідство відіграє особливо важливу роль у глобальному масштабі, а нові кліматичні експерти можуть стати вкрай затребуваними на ринках праці.
Основні цілі
(1) поєднати та об’єднати студентів з університетів країн Європейського союзу і Східного сусідства, та надати їм кліматичні компетенції і навички спілкування;
(2) розробити та спроектувати нову адаптовану концепцію віртуального обміну для кліматичної освіти та підвищення кваліфікації;
(3) навчити нових фасилітаторів і модераторів кліматичним компетенціям та навичкам спілкування для віртуального обміну;
(4) навчати студентів університетів діяти в якості кліматичних «посланців» в суспільстві;
(5) розширювати та поширювати інформацію про віртуальний обмін як потужний інструмент, що об’єднує студентів з різних географічних місць.
Робочі пакети (РП)
РП1 – Управління та забезпечення якості (керівник – Університет Гельсінки)
РП2 – Робота з підготовки до віртуальних обмінів (керівник – ОДЕКУ)
РП3 – Підвищення кваліфікації персоналу для віртуальних обмінів (керівник – КНУ ім. Т.Г. Шевченка)
РП4 – Впровадження віртуальних обмінів (керівник – Університет Копенгагену)
РП5 – Розповсюдження, видимість та стале використання результатів (керівник – Єреванський державний університет)
Очікувані результати
№ результату | Назва результату | № робочого пакету | Опис |
D1.1 | Електронна платформа проєкту CLUVEX | 1 | Веб-сайт (публічний та інтранет) / англійська |
D1.2 | Проєктні зустрічі та звіти, фінансові та договірні завдання | 1 | Протоколи стартової, проміжної і заключної зустрічей (англійською), звіти про виконання проєкту, Угода про консорціум |
D1.3 | Стратегія моніторингу та план забезпечення якості CLUVEX, та звіти щодо забезпечення якості | 1 | План забезпечення якості та заходи, визначені в Плані моніторингу та забезпечення якості з регулярними оновленнями |
D2.1 | Посібник з віртуальних обмінів (VEG) | 2 | Формат: цифровий (pdf) Мова: EN, національні мови партнерів Обсяг: не менше 20 сторінок |
D2.2 | Посібник з кліматичної грамотності (CLG) | 2 | Формат: цифровий (pdf) Мова: EN, національні мови партнерів Обсяг: не менше 20 сторінок Формат: цифровий (pdf) Мова: EN, національні мови партнерів |
D2.3 | Кодекс поведінки Climate Messenger (CMC) | 2 | Формат: цифровий (pdf) Мова: EN, національні мови партнерів Обсяг: не менше 20 сторінок |
D2.4 | Навчальні програми / навчальні плани | 2 | Online, EN |
D2.5 | Додаток e-Living до Посібника з віртуальних обмінів | 2 | Online, EN |
D3.1 | Набір онлайн посібників/ записів для тренінгів та модулів курсів CLUVEX | 3 | Електронний формат, EN / Мови партнерів |
D3.2 | Онлайн-посібник з розвитку м’яких навичок та цифрової дидактики для навчання у VE | 3 | Електронний формат, EN / Мови партнерів, 20 сторінок |
D4.1 | Початкове тестування пілотного курсу Кліматичного університету | 4 | одиниця вимірювання: кількість студентів, які взяли участь, пройшли онлайн-курс(и) та спеціалізовані заняття з VE, які мають сертифікат «Climate Messenger» |
D4.2 | Участь студентів університетів-партнерів CLUVEX у VE та курсі Climate University | ‘4 | одиниця вимірювання: кількість студентів, які взяли участь, пройшли онлайн-курс(и) та спеціалізовані заняття з VE, які мають сертифікат «Climate Messenger» |
D5.1 | Стратегія розповсюдження (публічного та внутрішнього) з “брендбуком” та матеріалами розповсюдження в якості додатку | 5 | Формат стратегії розповсюдження: онлайн (pdf), доступний на електронній платформі внутрішніх комунікацій. Brandbook є додатком до Стратегії розповсюдження, містить логотип, колірну схему, шаблони. Мова: англійська, обсяг: принаймні 15 сторінок (Стратегія) + посилання на шаблони, презентації, логотипи тощо. Формат матеріалів для розповсюдження: Цифрові: інформаційні постери, банери, візуальні зображення, аудіо (інтерв’ю, джингл, мелодія дзвінка) Фізичні (аналогові): бейджі, футболки, толстовки, блокноти, ручки, тощо. Мова: англійська / мови партнерів |
D5.2 | Стратегія усталеності результатів проєкту | 5 | Формат: цифровий (pdf) Мова: англійська Обсяг: не менше 30 сторінок |
– Університет Гельсінкі (UH), Фінляндія – Координатор
– Одеський державний екологічний університет (OSENU), Україна
– Київський національний університет ім. Тараса Шевченка (TSNUK), Україна
– Фонд – Єреванський державний університет (YSU), Вірменія
– Копенгагенський університет (UCPH), Данія
– Фінське товариство «BIOART» (FBAS), Фінляндія