flowers

Супровідний лист

flowers
  • 24.09.2023

 

Супровідний лист – ваша можливість виділитися серед інших претендентів і запам’ятатися роботодавцю, а також згладити незначну невідповідність вакансії, якщо така є. Багато претендентів не надають значення написанню супровідного листа. А рекрутери часто кажуть, що не особливо люблять їх читати, але не тому, що не вважають важливим, а тому, що мало хто з кандидатів піклується про те, щоб написати нешаблонний супровідний лист, що дійсно звертає на себе увагу. Особливо супровідних листів очікують від людей творчих професій, бо по них оцінюють нестандартність підходів, вміння показати себе, вміння аналізувати і підбирати правильні аргументи.

 

Ми розглянемо питання:

  • У якому випадку писати супровідний лист
  • Про що писати в супровідному листі
  • Як писати так, щоб зацікавити
  • Що допоможе, а що зашкодить

У якому випадку писати супровідний лист

 

Фахівці рекомендують писати супровідний лист, якщо:

  • це зазначено в тексті вакансії як обов’язкова умова відбору;
  • вам відомо, що на дану посаду великий конкурс і ви хочете виділитися з ряду інших претендентів;
  • ви претендуєте на вакансії, які передбачають творчий підхід, такі як маркетолог, рекламщик, піарник, арт директор, менеджер з продажу і т.п.;
  • ваше резюме не відповідає всім вимогам, зазначеним у вакансії, на 100%;
  • вакансії в даний момент немає, але ви хочете зацікавити роботодавця своєю кандидатурою (якщо ви, наприклад, відсилаєте своє резюме з особистої пошти безпосередньо роботодавцю).

 

Про що писати в супровідному листі

 

Супровідний лист – це діловий документ, що говорить, до речі, про те, що ви знаєте елементарні правила етики ділового листування, і має досить чітку структуру:

  • звернення до співрозмовника (отримувачу) – в ідеалі по імені;
  • джерело інформації про вакансію (особливо це важливо вказати, якщо ви відправляєте резюме не з порталу з працевлаштування а, наприклад, за рекомендацією знайомого чи побачили вакансію в соцмережах);
  • позиція, на яку ви претендуєте, і ваш досвід та досягнення в подібній діяльності, які можуть стати в нагоді в даній компанії;
  • якщо немає потрібної кваліфікації, поясніть, як ваші інші професійні навички можуть відшкодувати її відсутність;
  • чому ви зацікавилися саме цією компанією і посадою, що ви можете привнести в неї;
  • ваші контактні дані.

 

Цю досить стандартну структуру треба постаратися заповнити нестандартно (але без віршів і анекдотів), щоб дотримати діловий стиль і в той же час проявити зацікавленість і звернути увагу отримувача на своє резюме.

 

Як писати так, щоб зацікавити

 

Рекомендуємо ретельно підготуватися до написання супровідного листа. Не в сенсі «морально налаштуватися», а в сенсі:

  • вивчити вимоги до кандидата на вакансію, оцінити, чи підходите ви по цим вимогам;
  • оцінити, наскільки цікава для вас пропонована робота, чи надихає вас виконання зазначених у вакансії функцій;
  • почитати про компанію, про команду;
  • відокремити з свого досвіду досягнення, які будуть характеризувати вас з кращого боку на підставі зазначених у вакансії вимог і того, що ви дізналися про компанію;
  • ознайомитися зі сферою роботи та особливостями бізнесу (тим більше, якщо він для вас новий).

Потім при написанні супровідного листа часом можна добре зіграти на розумінні галузі та конкурентів, наприклад: «Розуміючи, що зараз сільське господарство переживає активний ріст і такі компанії, як … (показуєте знання конкурентів і ситуації в цілому)». Спробуйте мислити, як рекламщик, що просуває товар. Ви як професіонал є «товаром», а супровідний лист – це ваша реклама. У вас є всього 30 секунд рекламного часу, щоб завоювати серце роботодавця – «споживача». Згадайте будь-яку рекламу: «самі свіжі фрукти», «самі білі зуби» і «наш банк найнадійніший банк у світі». Напишіть те, що дасть зрозуміти роботодавцю, що ви «самий-самий» для конкретно взятої вакансії. Але не перегніть палицю, все має бути в міру.

 

Що допоможе, а що зашкодить

 

Допоможуть:

  • стислість: бажано не більше двох-трьох абзаців;
  • максимальна націленість на інтереси бізнесу роботодавця і те, як ваша кандидатура допоможете ці інтереси задовольнити;
  • цифри і факти ваших досягнень (але тільки якщо ви можете оперувати конкретними цифрами і вам дійсно є про що сказати в результатах);
  • логічність викладу;
  • умовний спосіб: «ймовірно», «вважаю», «можливо», замість наказового «ви повинні», «подивіться», «передзвоніть»;
  • грамотність: перевіряйте помилки в словах, узгодження між частинами пропозицій, елементарні розділові знаки.

Нашкодять:

  • великий обсяг листа;
  • неконкретне звернення типу «Вітаю вас, ейчаре» або «Шановні пані та панове». Краще, якщо вже ви не можете дізнатися ім’я адресата, написати просто: «Вітаю»;
  • банальності типу стандартних «самооцінок», на зразок «комунікабельний», «цілеспрямований».
  • переказ всього змісту резюме;
  • вибачення за невідповідність посаді – вони повинні бути сформульовані не як вибачення, а як пропозиції про те, як ви маєте намір замінити відсутні знання або досвід.

Ви знову не знайшли готових рецептів «як конкретно треба»? Не шукайте їх! Включайте голову і уяву, вірте в себе, тому що тільки ви самі знаєте, що ви вмієте робити добре і як себе вигідно подати роботодавцю.